'Menyesal Gila Aku Kahwin !' Remaja Menyesal Kahwin Awal Hanya Kerana...


Gambar Hiasan

≠        #Ini cerita aku…..



≠        #Aku baru je kawin, ngan pilihan mak aku.

≠        #Aku tak penah kenal p0n dia.

≠        #Tapi mak punye pasal kan, aku terpaksa f0ll0w je la.

≠        #Arghh, nyesal giler kawin..

≠        Kalau dulu masa bel0m kawin, ikut suka aku je nak tid0 k0l brape, nak bangun k0l brape.

≠        Pastu kadang2 sampai tengah hari tid0, sampai terlepas kuliah.. haha.

≠        Tade 0rang marah p0n. Lecturer p0n tak marah.

≠        Tapi skarang, nak tid0 lewat sikit je ade 0rang s0und.

≠        “J0m la bang tid0…”.

≠        Pastu kalau tak bangun Subuh memang kena cubit peha la aku ni.

≠        Kesian kena buli..

≠        Kalau dulu masa bel0m kawin, ikut suka aku je nak makan k0l brape, nak makan ape.

≠        B0leh makan best2, sebab beli kat kedai..

≠        Tapi skarang, huhu..

≠        Macam budak kecik je, kena ikut jadual makan!

≠        Dah la kadang2 dia masak masin la, pahit la, pedas la….

≠        Pastu kadang2 dia bagi aku makan say0r je bebanyak.

≠        Tak makan kang kecik hati lak, pastu tulis kat status faceb00k dia.

≠        Arghh, nyesal giler kawin..

≠        Kalau dulu masa bel0m kawin, ikut suka aku je nak sh0pping bile, kat mane, nak beli ape..

≠        Kira berbelanja tanpa waswas la.

≠        Tu yang sh0pping kejap je melayang 2 3 rat0s skelip mata.

≠        H0h0h0..

≠        Tapi skarang, nak pegi sh0pping je, dia dah siap2 ngan list barang nak beli.

≠        Tade dalam list, tak leh amik!!

≠        Dah la berejam-jam pusing..

≠        Leceh t0l la 0rang p0mpuan nih.

≠        Muka dia takyah citer la, memang ceria je kalau mas0k sh0pping mall.

≠        Aku je yang muka tensen.

≠        Arghh, nyesal giler kawin…

≠        Kalau dulu masa bel0m kawin, rambut aku ni macam2 pesen la bleh buat..

≠        Ala K0rea bleh, ala Bal0telli p0n bleh buat, tade 0rang s0und.

≠        Tapi skarang, panjang sket je kene s0und.. panjang sket je kene s0und..

≠        Dia kata x hensem la, x kemas la..

≠        Tak p0t0ng kang dia tanak ir0nkan baju aku lak. Haisshh!!!

≠        Ade satu hari tu, masa makan kat JUSC0, ade la s0rang awek c0mel melintas depan kit0rang.

≠        Aku p0n terpandang awek tu tanpa niat (ikutkan tak berd0sa la kan?..)

≠        ADEH!! Terus kena cubit peha aku dari bawah meja.

≠        Cemburu buta lak bini aku (mentang-mentang la aku hensem..).

≠        Ape lagi, menjerit la aku kat situ.

≠        Maunye tak kuat, satu f00dc0urt teng0k kit0rang, termasuk awek tadi..

≠        Arghhhh!!! first time k0t rasa malu giler camtu.

≠        Rasanye muka aku lagi merah dari s0s cili atas meja.

≠        Sakit w000 bini aku cubit.

≠        Huhu.. Kesian la kat bakal anak-anak kami nanti. Haha..

≠        Tapi yang bestnya, skarang aku dah xyah basuh baju, ir0n baju sendiri..

≠        Sume dah ready made.

≠        Hehe. Bab-bab ir0n baju ni memang aku x berapa sket.

≠        Kalau dulu masa bel0m kawin, skali ir0n baju, sebulan aku pakai. Haha.

≠        Malas basuh sebab tanak ir0n lagi! (0ppss kant0i..).

≠        Pastu baju2 bergelimpangan atas katil...

≠        Aku memang suka tid0 atas kain baju ni (padahal malas kemas). Skarang… hehehe.

≠        Lagi yang best, time aku demam ke, x sihat ke, rasa diri ni cam dihargai je....

≠        Yela, kira ade 0rang take care la. T0tal Care!! Hehehe..
≠        ..
≠        Kalau masa bel0m kawin dulu pepandai la bawak diri kalau demam. Huhu, sadis3..

≠        Pastu kan, skarang kehidupan aku kira tersusun la....

≠        Maklum la dah ade P.A....

≠        Kalau banding ngan dulu, hmm.. x pr0duktif sangat la kehidupan aku.

≠        Sekali-sekali dia kejut aku bangun s0lat malam, kadang-kadang dia tegur kalau aku lama tak              
          baca Quran..

≠        Hmm sejuk hatiku.

≠        Maklum le kita ni bukan malaikat, iman turun naik.

≠        Jadi kena ade yang t0l0ng ingatkan.

≠        Ini la pentingnya cari isteri yang s0lehah!

≠        Buat isteriku yang c0mel dan tercinta
≠        Terima kasih kerana marah kalau abang tid0 lambat

≠        B0leh la abang bangun awal-awal pagi
≠        Then kita s0lat Subuh sama-sama..

≠        Tapi kalu abang tak bangun gak,
≠        ayang cubit je pehe abang

≠        abang xkan murka..
≠        Lagi abang sayang ade la..

≠        Buat isteriku yang c0mel dan tercinta
≠        Terima kasih kerana jaga makan minum abang

≠        Teng0k skarang abang da nak gem0k da
≠        Takde la kurus je macam mula2 kawin dulu.....

≠        Ke memang nak abang jadi gemuk ni?
≠        Ayang takut 0rang lain berkenan kat abang ek? hihihi…

≠        Jangan bimbang atau ragu 0keh,
≠        Cintaku hanya eksklusif untukmu sayang.....

≠        Buat isteriku yang c0mel dan tercinta
≠        Terima kasih kerana t0l0ng ir0n baju abang....

≠        Sebab abang memang allergic sket bab ir0n2 baju
≠        Jangan risau la nanti abang p0t0ng rambut.....

≠        Skarang abang dah tak selekeh macam dulu
≠        Rambut da kemas, baju da kemas, senyum memanjang

≠        Hidup terurus, amal p0n terjaga, badan p0n berisi juge..

≠        Argghh, nyesal giler kawin LAMBAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


≠        hehehe sweet x??? #$%

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »